واکسیناسیون مهمترین راهبرد وزارت بهداشت برای کنترل کرونا است

کتر بهرام عین اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظهردوشنبه پانزدهم شهریور ۱۴۰۰ با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران و در نشست با اعضاء هیات رییسه این دانشگاه افزود: در روز‌های گذشته تاکنون ما مدافعین سلامت را در کشور داشتیم و از امروز شاهد حضور مجاهدین واکسیناسیون در کشور و مراکز درمانی هستیم و راهبرد وزارت بهداشت برای کنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میر، واکسیناسیون است.
وی با اشاره به فاجعه انسانی مرگ روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنان مان در کشور گفت: برای نجات از این بحران تمام کارکنان سلامت، شب و روز تلاش می‌کنند و تمام امکانات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون بسیج شده اند.
دکتر عین اللهی گفت: اولویت اول دولت واکسیناسیون است و اعتبارات لازم برای آن را در نظر گرفته است؛ در حال حاضر نیز واکسن زیادی وارد کشور شده و آمادگی کامل برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال تامین واکسن برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هستیم، افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم با کمبود واکسن مواجه بودیم و اکنون با تلاش شبانه روزی این مژده را می‌دهم که واکسن به مقدار کافی وارد کشور شده است و از مردم کمک می‌خواهیم همان گونه که در صحنه های مختلف انقلاب حاضر بودند امروز نیز ما را یاری کنند و در مجاهدت واکسیناسیون با در اختیار دادن فضا و مشارکت در اجرای واکسیناسیون یاریگر وزارت بهداشت باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در چرخه واکسیناسیون باید از تمام ظرفیت مجموعه‌هایی همچون شهرداری، سپاه، بسیج، هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده کنیم تاکید کرد: صف‌های طولانی که در مراکز واکسیناسیون ایجاد شده است باید برداشته شود و اگر تاکنون مردم منتظر کادر درمان برای واکسن بودند، از این پس ما باید منتظر حضور مردم برای تزریق واکسن باشیم.
وی به ویژه از دانشجویان انقلابی در کشور خواست در ایام محرم، با مشارکت در انجام واکسیناسیون در روستا‌ها و مناطق دور افتاده، کاری جهادی انجام دهند.
دکتر عین اللهی به مردم هشدار داد: همچنان بعد از واکسیناسیون رعایت فاصله‌ها و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای کنترل بیماری ضروری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت را قرنطینه هوشمند عنوان و تصریح کرد: در آینده تمامی خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد، در تلاشیم با واکسیناسیون دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و نیز خانواده آنان، سال تحصیلی جدید را به روش ترکیبی آغاز کنیم و هیچ کلاسی نباید صرفاً به صورت مجازی برگزار شود.
وی در ادامه از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون به صورت ۲۴ ساعته در وزارت بهداشت خبر داد و خواستار سه شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در سرتاسر کشور شد و تصریح کرد: وزارت بهداشت هزینه این کار را تامین خواهد کرد و بر این اساس نباید هیچ صفی در مراکز واکسیناسیون وجود داشته باشد و هر استانی که سرعت تزریق واکسن بیشتری داشته باشد واکسن بیشتری به آن استان داده می‌شود.
وزیر بهداشت در پایان از ضرورت توجه به حوزه بهداشت گفت و یادآور شد: درمان بسیار پرهزینه است در همین راستا باید توجه بیشتری به حوزه بهداشت داشته باشیم.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.