آغاز به کار آزمایشگاه درمانگاه شبانه روزی صابرین

به گزارش روابط عمومی درمانگاه شبانه روزی صابرین ،آزمایشگاه درمانگاه شبانه روزی صابرین از روز یکشنبه چهار مهرماه 1400 فعالیت خود را آغاز نموده و آمادگی خدمات دهی به خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و عموم شهروندان عزیز را دارند.

برنامه عدم حضور متخصصین در هفته اول مهرماه

پنج شنبه اول مهر متخصص اطفال از ۱۰تا ۱۲ و ۵تا ۸  حضور ندارند

جمعه دوم مهر متخصص بعداز ظهر حضور ندارند

شنبه سه مهر  متخصص اطفال ۸تا ۱۰  بعداز ظهر حضور ندارند

یکشنبه ۴ مهر متخصص اطفال ۸تا ۱۰ شب  حضور ندارند

دوشنبه ۵ مهر متخصص اطفال ۱۲ تا ۱۴ حضور ندارند

یکشنبه ۴ مهر متخصص داخلی دکتر مدنی از ۱۵.۳۰  تا ۱۷ حضور دارند

دوشنبه ۵ مهر متخصص اطفال ۶ تا ۸ بعداز ظهر حضور ندارند

سه شنبه و پنج شنبه ۶و ۸ مهر متخصص اطفال از ساعت ۱۷ تا ۲۰ حضور ندارند

چهارشنبه7مهر متخصص ارتوپد در درمانگاه حضور ندارندو به جای خانم دکترکاسپور خانم دکتر ارغیده متخصص داخلی حضور دارند

پنج شنبه ۸ مهر متخصص کلیه دکتر فرزان حضور ندارند

دکتر رمضان نژاد متخصص داخلی در درمانگاه حضور نخواهند داشت

جلسه روسا و نمایندگان بیمه سلامت استان گیلان با مدیریت درمانگاه شبانه روزی صابرین

به گزارش روابط عمومی درمانگاه شبانه روزی صابرین،ساعت 9 صبح روز سه شنبه مورخه 30شهریور 1400 جلسه ای پیرامون الزام کشوری جهت نسخه نویسی الکترونیک برگزار شد که در آن به بیان مشکلات و راهکارهای بهبود نسخه های الکترونیکی پزشکان در سامانه بیمه سلامت به اشاره کردند. در این جلسه دکتر کوهساری مدیریت محترم درمانگاه در خصوص مشکلات زیر ساختی که  در درمانگاه صابرین جهت پیاده سازی این فرایند وجود دارد و همچنین معضلاتی که برای پزشکان در خصوص استفاده از سامانه بیمه سلامت رخ داده را مطرح نمودند.

بازدید بازرسان بیمه دی از درمانگاه شبانه روزی صابرین

به گزارش روابط عمومی درمانگاه شبانه روزی صابرین،بعدازظهر چهارشنبه 24 شهریور بازدیدی از سوی بازرسان بیمه دی استان تهران از
درمانگاه شبانه روزی صابرین صورت گرفت . در این بازدید در خصوص نظارت بر عملکرد صحیح بیمه دی استان با این مرکز با مسئولین درمانگاه نکاتی بیان گردید.

تزریق دوز اول واکسن کرونا پرسنل جامانده درمانگاه شبانه روزی صابرین

به گزارش روابط عمومی درمانگاه شبانه روزی صابرین، پرسنل درمانگاه که در دوره اول موفق به تزریق واکسن کرونا نشدند .شنبه 20 شهریور در محل سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا رشت دوز اول واکسن کرونا (آسترازنکا) را دریافت نمودند.

دومین خط تولید واکسن برکت آغاز بکار کرد؛ افتتاح رسمی طی روزهای آینده

مدیرعامل کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به 10 میلیون دوز واکسن “کوو ایران برکت” تولید شده که از این تعداد حدود 5 میلیون و 200 هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت ، تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهند شد.

حسن جلیلی درخصوص فاز دوم این کارخانه نیز گفت: روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه نیز ازهفته گذشته آغاز شده و به لطف خدا طی روزهای آینده اولین محموله تولیدی این خط نیز توسط متخصصان و دانشمندان گروه دارویی برکت به دست خواهد آمد، این فاز طی روزهای آینده رسما افتتاح خواهد شد.

مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: خط جدید ظرفیت تولید 6 تا 8 میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد.

برگرفته از خبرگذاری تسنیم

واکسیناسیون مهمترین راهبرد وزارت بهداشت برای کنترل کرونا است

کتر بهرام عین اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظهردوشنبه پانزدهم شهریور ۱۴۰۰ با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران و در نشست با اعضاء هیات رییسه این دانشگاه افزود: در روز‌های گذشته تاکنون ما مدافعین سلامت را در کشور داشتیم و از امروز شاهد حضور مجاهدین واکسیناسیون در کشور و مراکز درمانی هستیم و راهبرد وزارت بهداشت برای کنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میر، واکسیناسیون است.
وی با اشاره به فاجعه انسانی مرگ روزانه بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنان مان در کشور گفت: برای نجات از این بحران تمام کارکنان سلامت، شب و روز تلاش می‌کنند و تمام امکانات وزارت بهداشت برای واکسیناسیون بسیج شده اند.
دکتر عین اللهی گفت: اولویت اول دولت واکسیناسیون است و اعتبارات لازم برای آن را در نظر گرفته است؛ در حال حاضر نیز واکسن زیادی وارد کشور شده و آمادگی کامل برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال تامین واکسن برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هستیم، افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم با کمبود واکسن مواجه بودیم و اکنون با تلاش شبانه روزی این مژده را می‌دهم که واکسن به مقدار کافی وارد کشور شده است و از مردم کمک می‌خواهیم همان گونه که در صحنه های مختلف انقلاب حاضر بودند امروز نیز ما را یاری کنند و در مجاهدت واکسیناسیون با در اختیار دادن فضا و مشارکت در اجرای واکسیناسیون یاریگر وزارت بهداشت باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در چرخه واکسیناسیون باید از تمام ظرفیت مجموعه‌هایی همچون شهرداری، سپاه، بسیج، هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده کنیم تاکید کرد: صف‌های طولانی که در مراکز واکسیناسیون ایجاد شده است باید برداشته شود و اگر تاکنون مردم منتظر کادر درمان برای واکسن بودند، از این پس ما باید منتظر حضور مردم برای تزریق واکسن باشیم.
وی به ویژه از دانشجویان انقلابی در کشور خواست در ایام محرم، با مشارکت در انجام واکسیناسیون در روستا‌ها و مناطق دور افتاده، کاری جهادی انجام دهند.
دکتر عین اللهی به مردم هشدار داد: همچنان بعد از واکسیناسیون رعایت فاصله‌ها و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای کنترل بیماری ضروری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت را قرنطینه هوشمند عنوان و تصریح کرد: در آینده تمامی خدمات با کارت واکسن ارائه خواهد شد، در تلاشیم با واکسیناسیون دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان و نیز خانواده آنان، سال تحصیلی جدید را به روش ترکیبی آغاز کنیم و هیچ کلاسی نباید صرفاً به صورت مجازی برگزار شود.
وی در ادامه از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون به صورت ۲۴ ساعته در وزارت بهداشت خبر داد و خواستار سه شیفته شدن مراکز واکسیناسیون در سرتاسر کشور شد و تصریح کرد: وزارت بهداشت هزینه این کار را تامین خواهد کرد و بر این اساس نباید هیچ صفی در مراکز واکسیناسیون وجود داشته باشد و هر استانی که سرعت تزریق واکسن بیشتری داشته باشد واکسن بیشتری به آن استان داده می‌شود.
وزیر بهداشت در پایان از ضرورت توجه به حوزه بهداشت گفت و یادآور شد: درمان بسیار پرهزینه است در همین راستا باید توجه بیشتری به حوزه بهداشت داشته باشیم.

برنامه عدم حضور متخصصین در هفته چهارم شهریور

شنبه ۲۰ شهریور صبح متخصص داخلی دکتر کاسپور حضور ندارد

شنبه متخصص داخلی دکتر مدنی ساعت ۱۵.۴۵ لغایت ۱۷ در درمانگاه حضور دارند
یکشنبه ۲۱ شهریور ۸ تا ۱۰ عصر و دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۰تا ۱۲ صبح متخصص زنان حضور ندارند

دوشنبه ۲۲ شهریور متخصص چشم حضور ندارند

چهار شنبه ۲۴ شهریور متخصص داخلی دکتر رمضان نژاد ،متخصص پوست و متخصص کلیه حضور ندارند

چهارشنبه ۲۴ شهریور بعداز ظهر دکتر رمصان نژاد متخصص داخلی حضور ندارند

در دوران کرونا مراقب قند خون خود باشید

فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و هورمونی بیمارستان رسول اکرم(ص) هشدار داد:در دوران کرونا، تجویز کورتیکواستروئیدها برای بیماران کرونایی و اثر خود ویروس بر پانکراس، باعث شده تعداد افرادی که قندخون‌شان از کنترل خارج شده، افزایش یابد.

بیماران دیابتی سال‌ها دچار اختلالی بوده‌اند که منجر به افزایش قند خون شده است؛ افزایش چربی خون، فشار خون و سندرم متابولیک قبل از دیابت شایع است. بیماری که دیابت دارد علاوه بر کنترل قند خونش باید به کنترل فشار و چربی خون و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی نیز توجه داشته باشد.

چربی بد خون یا LDL باید کاهش یابد و در موارد نیاز، داروهای استاتین برای بیمار تجویز شود. درمان فشار خون و مصرف داروهای ضدپلاکت و ضدانعقاد در برخی بیماران ضروری است.

بیش از ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا در کشور تزریق شده است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار تفکیکی تزریق واکسن کرونا را اعلام کرد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، آمار واکسیناسیون کرونا از ابتدای روند واکسیناسیون تا 14 شهریورماه 1400 به این شرح است:

اسپوتنیک نوبت اول: 451362 دوز

اسپوتنیک نوبت دوم:  365669

سینوفارم نوبت اول:  13319917

سینو فارم نوبت دوم: 7119192

بهارات نوبت اول: 59389

بهارات نوبت دوم: 54218

آسترازنکا نوبت اول: 3386983

آسترازنکا نوبت دوم: 1367418

برکت نوبت اول: 2250207

برکت نوبت دوم: 778172 دوز تزریق شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 29 میلیون و 152 هزار و 527 دوز رسیده است.